2010. február 21., vasárnap

Megettem-e a telet? A májat biztosan!

Archív: 2007. február
Hát ez is bekövetkezett! Szinte az összes hó elolvadt és csupa trutyi lett a határ. A gazdi kitalálta, ha már a sarat kell dagasztanunk a hétvégén, hát menjünk le a Dunára. A nap sütött és nagyon fress volt a szél, ami a bundámba bújt, mert tegnap - ó szörnyűség! - a gazdi kifésülte az egészet, mondván itt a tavasz, nincs több mentség a kócosságra. Nagyon élveztem a sétát, csak azt sajnáltam, hogy kihagytuk a kedvenc kutyaáruházam. De találtam egy kis havat, amiben utoljára meghempergőzhettem, kár hogy vége már!

Délután pedig meglepődtem egy kis sült disznómájjal, amiért teljesen odavagyok. A gazdi úgy csinálja, hogy vesz 60 dkg májat, megtisztítja és ujjnyi vastagon szeleteket vág belőle, fokhagymaporral és majorannával fűszerezi, majd teljeskiőrlésű lisztbe forgatja. Ezt onnan tudom, mert amint rájövök, mi készül, azonnal a konyhában termek és feszülten figyelek. Mire a kisütésre kerül a dolog, már nem bírok magammal és egyik lábamról a másikra állok, úgy topogok, pedig a gazdi szerint vigyáznom kellene, mert a forró olaj nagyon pattog és megsérülhetek. Szerencsére gyorsan elkészül, mert ha sokáig sütik, akkor gumis lesz, én meg éhes. Akkor szeretem, ha kívül ropogós, belül omlós és édeskés.

Fontos, hogy semmiképp se legyen véres, mert mi kutyák nem ehetünk nyers sertést, az Aujeszky-betegség (álveszettség) miatt, amibe pár nap alatt belepusztulunk. (Mivel a vírus emberekre egyáltalán nem veszélyes, nem bízhatunk benne, hogy az elénk tett darab vizsgálva lett-e rá.) A máj A, B1, B6 és D vitamin forrás, de csak mértékkel fogyaszható.

Sertásmáj, akciós 319 HUF/kg (Tesco)

1 megjegyzés:

PitaPata Dog tickers